FANDOM

Aggressiivisuus

Kissani käyttäytyy aggressiivisesti. Mitä voin tehdä ja mistä tämä voisi johtua?
Syynä kissan aggressiiviseen käytökseen voivat olla traumaattiset kokemukset , kipu , pelko tai stressi. Kissa voi käyttäytyä aggressiivisesti tilanteissa , joita se ei hallitse (tai ei tunne hallitsevansa). Jos kissa puree , sen aggressiivista käytöstä voi hillitä painamalla sitä jonkin aikaa päälaesta. (Kissaa ei saa painaa päälaesta liian kovakouraisesti , jottei se vahingoitu.)

Kissa syö kukkia

Mitä teen, jos kissa syö kukkani?
Kissalle kannattaa ostaa oma ruoho, jotta se ei söisi ihmisten kasveja.

Kissa virtsaa sänkyyn

Kissa virtsaa sänkyyni, mitä teen?
Mikäli kissa tulee sänkyysi ja virtsaa sinne, koeta säikytellä se pois makuuhuoneestasi, jos huomaat sen tulevan sinne. Voit esimerkiksi käynnistää äkillisesti imurin kissan saapuessa sinne, tai laittaa suihkepulloon vettä ja hätistellä se sen avulla pois.

Miksi kissani ei tee tarpeitaan hiekkalaatikolle vaan sänkyyni?
Jos kissa ei virtsaa hiekkalaatikolle, se voi johtua esimerkiks i kiimasta, pelosta tai siitä, että hiekkalaatikko on liian näkyvällä paikalla. Koeta siirtää hiekkalaatikko paikkaan, jossa on rauhallista.

Kissa levittää paperirullat ympäriinsä

Kissani levittää vessapaperirullat ympäri kotiani! Mitä voin tehdä , jotta se ei enää tekisi niin?
Voit asettaa jotakin paperirullan päälle, joka putoaa, kun kissa yrittää koskea siihen. Esimerkiksi foliota.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki